Thursday, December 30, 2010

Menjelang 2011 masih banyak peristiwa yang belum selesai.

Tak berapa detik dan ketika, tahun 2010 akan menjadi sejarah. Kalau dilihat secara kronologi bermula januari hingga disember memang banyak peristiwa besar berlaku. Setiap peristiwa besar ini kadang-kadang dibicarakan berbulan-bulan dan ada juga sampai bertahun-tahun sehingga ianya diselesaikan, tapi sayangnya tak pernah selesai macam drama TV yang bersiri.. Agaknya ia sengaja dijadikan sebagai fiksyen untuk dekembangkan plotnya sehingga tiada akhirnya. Cerita tidak akan berakhir, tak tahu sama ada berakhir dengan happy ending ataupun tragedy . Berkemungkinan sang sutradara masih lagi menyuteradarai cerita ini, sang sutradara tidak akan hilang idea kerana penulis amat ramai memberikan sumbangan.

Cerita  sama tetap akan berlaku, hanya pelakon dan latar tempat  sahaja berbeza watak dan perwatakan telah ditetapkan, tunggu siapa sahaja akan memegang peranan.

Antara tajuk cerita yang menarik adalah seperti berikut yang masih belum selesai.

1. Jangan Tikam Belakang
2.Jangan Tembak dari Belakang
3.Cincang, Bakar,Buang jadi abu.
4.Tak Tenggelam
5.Enjinku hilang
6.Booommm
7.Aku seorang wanita bergelar AMAH
8.Laju-Laju Bas Ekspres ku Laju
9.NAIK-NAIK SEMUA NAIK
10.KAMI RELA TERTIPU OLEH PENIPU.

                   Berbasikal melalui jalan baru yang sepatutnya siapa pada April 2007, tapi sehingga hari ini 30Dis.2010 baru hampir nak siap, kalau dah siap tentu ada yang belum siap.

1 comment: